Samoloty w lotnictwie biznesowym

0
473

Wejście w lotnictwo biznesowe: rodzaje samolotów Samoloty, którymi ludzie latają w lotnictwie korporacyjnym, są zwykle znacznie mniejsze niż te, które można znaleźć w liniach lotniczych. Wyjątkami od tej reguły są BBJ Boeinga i korporacyjny odrzutowiec Airbusa, oba oparte na niektórych mniejszych typach samolotów sprzedawanych liniom lotniczym.

Stewardesa korporacyjna jest zwykle używana w samolocie „klasy kabinowej”. Są to większe samoloty z zazwyczaj 19 lub mniej miejscami, w których można łatwo wstać i przejść się po kabinie. W porównaniu z Westwind, Lear lub Cessna, większe odrzutowce mają przejście, po którym można chodzić w górę i w dół, a nadwyżka zwykle wystarcza, aby umożliwić pasażerom przejście poniżej 6 stóp wzrostu.

Niektórzy z głównych producentów samolotów klasy kabinowej to: Bombardier Challenger / Canadair, Dassault Falcon Jet i Gulfstream. Ponadto Embraer niedawno wszedł na rynek i istnieją różne Hawker 800XP i inne samoloty o podobnej wielkości, które czasami będą wykorzystywać stewardesę. Wszystko zależy od tego, czego chce klient.

We wszystkich kierunkach samoloty korporacyjne są doskonale wyposażone. Uwzględniono prawie każdą możliwą do wyobrażenia wygodę stworzenia; dosłownie korporacyjna sala konferencyjna została przeszczepiona z 41. podłogi na 41 000 stóp!

Niestandardowe szafki mahoniowe, pełne skórzane siedzenia, dywaniki premium, panele z forniru, sofy szenilowe, to tylko niektóre rzeczy, które można znaleźć w kabinie, a kambuz można wyposażyć w drewno wiązowe, w komplecie ze spersonalizowanym kryształowym barware. Wiele kuchni zawiera również takie przedmioty, jak piec wysokotemperaturowy, kuchenka mikrofalowa, podwójny ekspres do kawy Krupps i gorący kubek.

Większość samolotów Gulfstream w locie jest oznaczonych Gulfstream II, III, IV i V. Chociaż w ciągu ostatnich kilku lat firma zmieniła oznaczenia na 200, 300, 400, 450, 500, 550 z niższymi ponumerowane samoloty są mniejsze.

Dassault Falcon Jet ma kilka popularnych wpisów, w tym 900 i 2000. Za kilka lat 7X zadebiutuje jako najnowszy wpis w rodzinie Falcon Jet.

Bombardier ma kilka samolotów pod pseudonimem Challenger i Canadair. Wszystkie ich nowsze samoloty będą miały nazwę Bombardier, ale tymczasem popularne Challenger 604 i Global Express wraz z modelem 5000 to niektóre z samolotów klasy kabinowej, które latają obecnie.

Wreszcie, Embraer niedawno wszedł do walki biznesowej odrzutowca ze swoimi samolotami Legacy. Długo budując regionalne odrzutowce, samoloty Embraer powinny zacząć pojawiać się coraz częściej, ponieważ są liderem pod względem niskich kosztów w swojej kategorii.